مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

First Sunday of each month

این هفته یک تعطیلی اساسی داشتیم جاتون خالی به خاطر عید پاک یا Easter که هزمان مصادف شد با اولین یکشنبه ی ماه 

چون این بلاد اروپایی یک برنامه ایی دارند که اولین یکشنبه ی ماه تقریبا همه ی موزه ها مجانی میشن و خب این ماه هم که دیگه تعطیلی هم بهش خورده بود این شد که 

با وجود اینکه خیلی کار داشتم ولی نتونستم جلوی خودمو بگیرم و با دوستان رفتیم در دل مناطق تاریخی و جاذبه های گردشگری شهر 

اولش برنامه داشتیم تا بریم ی قبرستان قدیمی که انقدر توش مجسمه ساختند که تبدیل به موزه ی مجسمه شده ولی به خاطر Easter متاسفانه تعطیل بود و نشد بریم داخلش ما هم دیگه از دور برای اموات فقط ی فاتحه خوندیم و از هوای مطبوع بهاری استفاده کردیم 



بعد از ی پیاده روی کوتاه رفتیم به ی  آکواریوم تقریبا مرکز شهر بود اونجا هم جاتون خالی خیلی جای قشنگی بود 








توی حیاط پشتی هم چند تا لاکپشت و اردک بودند که حمام آفتاب گرفته بودند لاکپشت ها خیلی بامزه بودند نیم ساعت فقط واستاده بودیم داشتیم به کاراشون میخندیدیم.

Language Battle

خدمت دوستان عرض کنم که شما تا وقتی که توی ایران هستید و  پرکاربرد ترین زبانتون فارسیه،  وقتی انگلیسی یاد میگیرید حس میکنید خیلی کار مهمی کردید 

ولی وقتی پاتون را میذارید از این مملکت بیرون میبینید که انگلیسی صحبت کردن خیلی کار غیر معمول و خارق العاده ای هم نیست و دقیقا در همین زمان 

پی میبرید که به غیر از انگلیسی باید حداقل ( دقت کنید حداقل!!) یک زبان دیگه هم یاد میگرفتید ولی افسوس و صد افسوس که کسی نمیدونه ما همین انگلیسی رو هم با هزار دردسر و کلاس اضافه و این چیزا یاد گرفتیم وگرنه به لطف این سیستم آموزشی که در ایران هست همین فارسی را هم نمیشه درست یاد گرفت چه برسه به زبان (های) دیگه.


نکته دومی که بهش پی میبرید اینه که شما نه تنها از امکانات آموزشی مناسب برای یادگیری زبان های دیگه در دوران تحصیلی بهره مند نبودید بلکه زبان مادریتون هم بسی بی مصرف و به درد نخور هست. من منکر این قضیه نیستم که زبان فارسی خیلی زبان قشنگ و ریشه دار و... هست  ولی من به زبان از یک نظر نگاه میکنم و اون هم توانایی برقراری ارتباط هست. زبان فارسی در مقایسه با سایر زبان ها بسیار محدود هست از لحاظ جغرافیایی و بسیار دور هست از لحاظ ریشه ای 

مثلا من همکلاسی هام که زبانشون اسپنیش هست را میبینم

 اول از اون که نصف کشور های دنیا زبانشون اسپنیشه از آمریکای مرکزی و جنوبی گرفته تا خود اسپانیا در اروپا،  حتی خود آمریکا هم 40% مردم اسپنیش هم حرف میزنند و مزیتی که داره اینه که شما هرجا از دنیا هم بری با تلاش نه چندان زیادی میتونی با مردم ارتباط برقرار کنی

دوما نصف زبان های روز دنیا به اسپنیش نزدیکن و اگر اسپنیش بلد باشی میتونی راحت انگلیسی ، ایتالیایی ، پرتغالی را یاد بگیری 

حالا اگر شما زبان مادریت اسپنیش باشه و یک زبان پرکاربرد دیگه مثل چینی را هم بلد باشی و انگلیسی هم که اصلا بحثی روش نیست همه باید بلد باشند با این سه تا زبان کل دنیا میتونی بری 

به نظرم برای خودتون یا فرزندانتون اگر قصد دارید زبانی برای یادگیری انتخاب کنید بعد از انگلیسی ، اسپنیش و چینی را در اولویت بذارید