مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

سفرنامه1

این چند روز یک سفر به اقصی نقاط اروپا داشتم که خالی از لطف نیست چند خطی بنویسم که بماند یادگار

خب از ایتالیا که شروع کردیم در راه مناظر بسیار زیبا و سرسبز داشتیم همینطور در راه، از فرانسه و بلژیک عبور میکردیم تا برسیم به هلند که مقصد ما بود

جالب بود که هر چقدر از ایتالیا به سمت هلند میرفتیم مناظر طبیعی کمتر و کمتر میشدند و در عوض تعداد بیشتری کارخانه و مزرعه در کنار جاده میدیدیم و وقتی هم که به هلند رسیدیم که تراکم کارخانه ها و مراکز صنعتی به طور ملموسی  بیشتر بود که به نظر من نشون میداد هلند کشور نسبتا صنعتی تر و پیشرفته تری نسبت به بقیه بود

در اینجا باید اذعان کنم که بسی افسوس خوردم که چرا نتونستم برای delft  اپلای کنم چرا که طی بازدیدی که از دانشگاهش داشتم خیلی دانشگاهش به دلم نشست هم امکانات آزمایشگاهی خیلی خوبی داشت و هم امکانات رفاهی برای دانشجو هاش خیلی خوب فراهم کرده بود از جمله اینکه

خود دانشگاه چندین مجتمع مسکونی نزدیک به دانشکده ها ساخته بود تا وضعیت اسکان دانشجو هاش در حداقل فاصله از دانشگاه باشه که به نظر من همین یک کار خودش خیلی ارزش داشت

علاوه بر اون چندین سالن ورزشی  و تفریحی ساخته بود که به دانشجو ها کمک کنه فعالیت های غیر درسی خودشون را بتونند ادامه بدهند که به نظر من این مهم ترین مزیت دانشگاهش بود.

همینطور که توی دانشگاه راه میرفتیم میتونستیم دانشجو ها را ببینیم که چند نفر دور هم جمع شده بودند توی کلاس و داشتند ساز میزدند یا تمرین میکردند. کلا سعی کرده بودند دانشجو ها را تک بعدی رشد ندن(دقیقا برعکس ایتالیا)

یکی دیگه از موارد جالبی که به چشمم خورد این بود که حداکثر استفاده از تکنولوژی را میتونستید در زندگی روزمره مردم ببینید. یعنی واقعا میشد به چشم دید که ایده ای که در دانشگاهشون روش کار شده را توی شهرشون پیاده کردند و دارند ازش استفاده میکنند: از چترهای ضد باد گرفته( چتر هایی که در هنگام وزش باد میتونید به راحتی ازشون استفاده کنید بدون اینکه بشکنند)تا متد های عایقکاری و ساختمان سازی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژِی البته باید بگم که شرایط آب و هوایی هلند طوری هست که اگر نخوان از تکنولوژِی استفاده کنند نمیتونند اونجا زندگی کنند چون زمستان هایی به شدت سرد داره ،به طور مثال اگر خونه هاشون شبیه به خونه های ما توی ایران باشه که نه درب و پنچره هاش عایقه نه دیوارهاش جلوی باد و سرما را میتونه بگیره، نسل این مردم تا الان 100 باره منقرض شده بود.


انشاءالله ادامه سفرنامه را در پست بعدی مینویسم.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد