مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

Judgmental Personality

هر کسی بالاخره در طول زندگیش با انواع گوناگونی از انسان ها معاشرت داره منظورم طرز تفکر های مختلف، مذاهب متفاوت ، نژاد های گوناگون و... هست 

بعضی از این افراد رو شما خودتون انتخاب میکنید و بعضی ها  صرفا بر حسب روابط اجتماعی با شما تعامل دارند.

به نظر من نکته ی مهم اینه که هیچ وقت افراد  را براساس ویژگی های ذاتی مثل نژاد و یا اعتقادات مذهبی نباید فیلتر کرد

اما یک دسته از افراد را حتما باید از زندگیتون  فیلتر کنید: و اون دسته چیزی نیست به جز افراد قضاوتگر 

این افراد ممکنه حتی دارای مدارک علمی و تحصیلات بالایی هم باشند یا حتی موقعیت اجتماعی خوب  و قدرت زیادی هم داشته باشند ولی بدانید و آگاه باشید که این افراد به اندازه ی پشیزی ارزش تعامل ندارند.

و  اگر با چنین افرادی مواجه شدید درنگ به خودتون راه ندید و با نهایت سرعت ازشون دور بشید که :

همنشین تو از تو به باید              تا تو را عقل و دین بیفزاید

 

+ آقایی که به راحتی میگی همه ی زن ها فلان و بهمان هستند .... شما خودتون احیانا از زیر بته به دنیا نیومدید و بخش اعظمی از عمرت را مدیون مادرت هستی.

+ خانومی که داری نصف جمعیت تقریبی این کره ی خاکی را با یک چوب میرونی.... اصلا شما ته عااالیا بقیه باقالیَن.

مرحله ی انتخاب

توی این پست قرار هست مر حله ی بعد از " قبل از اینکه شروع کنیم" را توضیح بدم:

قبلا اشاره کردم که شما اول باید تصمیم بگیرید که آیا برای درس خواندن در یک کشور دیگه آماده هستید یا نه 

بعد از این مرحله حالا نوبت به انتخاب میرسه 

معمولا در این موقعیت میشه از دو دیدگاه به انتخاب هاتون نگاه کنید :

1-اولویت اول کشور مقصده : در این دیدگاه شما تصمیم میگیرید که در اون کشوری که به نظر شما شرایط بهتری داره( چه از لحاظ اقتصادی یا فرهنگی یا آب  هوایی و...)

بگردید و یک دانشگاه که رشته ی مورد نظر  شما را داشته باشه پیدا کنید. به عبارتی مهم نیست چه دانشگاهی باشه بلکه مهم ترین عامل رسیدن به اون کشوره.

2-اولویت اول دانشگاه هست: در این دیدگاه شما صرفا به دنبال یک دانشگاه سطح بالا هستید و مهم نیست اون دانشگاه توی سنگاپور باشه یا آمریکا 

 

حالا اینکه کدوم یکی از این روش ها بهتره واقعا نمیشه برای همه یک چیز مشخص گفت فقط چند مورد از تجربیاتی که ازشون اطلاع دارم را بازگو میکنم به این امید که توی تصمیم گیری بهتون کمک کنه:

1-دوستی بود که تصمیم قطعی گرفت برای آلمان اقدام کنه، آلمانی هم خوند و رفت ولی چون اینجا خیلی آدم اجتماعی بود نتونست فرهنگ و اخلاق مردم آلمان را تحمل کنه و بعد از 6 ماه برگشت.

2-دوستی بود که یک دانشگاه معروف  توی سوئد را انتخاب کرد ولی بعد از دو ترم چون هوا خیلی سرد بود و همش برف و ابر و اینا بود نتونست تحمل کنه و برگشت.

3-دوستی بود که هدف  اصلیش رسیدن به آمریکا بود . یک دانشگاه توی آمریکا پیدا کرد  و رفت ولی وقتی رفت دید دانشگاهشون توی آپارتمان 3 طبقه توی کوچه پس کوچه هاست.

 

به نظر من بهترین حالت اینکه که برای خودتون لیستی از موارد و اولویت ها تعیین کنید و  به هر دانشگاه امتیاز بدید 

اینکه چه مواردی بهتره در این لیست باشند را در پست بعدی خدمتتون عرض میکنم اگر عمری بود.



just something

چند وقتیه که دارم سیگنال هایی از اوضاع میگیرم که حس میکنم بازی خوردیم

خیلی حس بدیه که بفهمی اون کسی که ادعا میکرد دلش برات میسوزه و حواسش بهت هست در حقیقت داشته برات نقشه میریخته که چه جوری سرت کلاه بذاره 

از دیروز تا الان کلی خبر خوندم که هر کدومش مثل پتک میمونه. 

فقط امیدوارم هر کسی چیزی نصیبش بشه که واقعا لیاقتش رو داره.

 نمیدونم  واقعا این چیزیه که مردم لیاقتش را دارند یا نه؟!!

البته الان که دارم به عقب نگاه میکنم واقعا میبینم آره لیاقت ما در همین حده.


+ نمیدونم چرا بعضیا همیشه دوست دارند خودشون را چیزی نشون بدن که واقعا نیستن؟؟ 

 .Some people are like a fortress , high  walls ,but empty inside

Elusive Creature

برای آموختن زبان روش های گوناگونی وجود داره  که دیگه با وجود شبکه های مختلف اجتماعی و وبسایت های مختلف تقریبا همه با اونا آشنایی دارند

اما مشکل اصلی معمولا در حین آموختن به وجود نمیادبلکه مشکل اصلی از وقتی شروع میشه که شما امتحانتون را می دید ( IELTS & TOEFL) و نمره ی دلخواهتون رو  هم میگیرید و دیگه خیالتون راحت میشه  طبیعتا اینجوریه که میرید پی کار و زندگی خودتون و خوشحال و خندان  لذتش رو میبرید اما....

اما شما نمیدونید با چه جانور تیزپا و گریزپا یی طرف هستید موجودی که اگه ی  لحظه ازش غافل بشید مثل برق فرار و میکنه و دیگه به گرد پاش هم نمیرسید 

احتمالا حدس زدید دارم در مورد چه موجودی حرف میزنم ...

منظورم زبان انگلیسیه 

فقط کافیه 4-5 هفته ازش فاصله بگیرید اون موقع میبینید که حاصل تلاش چندین سالتون اوچنان محو و ناپدید میشه که گویی کان لم یکن شیِئا مذکورا 

خلاصه اینکه حواستون باشه. حتی اون شبی که دارید چمدونتون را میبندید و میرید فرودگاه زبانتون رو بخونید 

شرح دروس ( Course Description)

برای بعضی از دانشگاه های اروپایی همچنین بعضی از دانشگاه های استرالیا مثل ملبورن وقتی که برای اپلای دارید فرم پر میکنید یکی از مدارکی که نیاز هست؛ مدرکی تحت عنوان course description  یا شرح دروس هست که اگر خلاصه بخوام توضیحش را بدم عبارت است از:  نام دروس ( دوره لیسانس) ، تعداد واحد ها ی هر درس و شرح مطالب و سر فصل هایی که در اون درس ارائه میشه ، به زبان انگلیسی. 

اکثر دانشگاه ها(به غیر از دانشگاه های ایرانی البته صنعتی اصفهان برای بعضی رشته هاش داره) در وبسایت های خودشون برای هر رشته همچین چیزی را قرار دادند ولی از اونجایی که ممکنه در دانشگاه های ما نتونید تشابهی بین دروسی که خوندید و دروسی که اونجا نوشته پیدا کنید. بهترین راه اینه که خودتون شروع به نوشتنش کنید. 

خیلی هم کار سختی نیست فقط ممکنه 2-3 هفته ازتون وقت بگیره.

ولی در هر حال برای بعضی از رشته ها من چند تا فایل از دوستان تونستم بگیرم که میتونه خیلی کمکتون کنه و سرعتتون را خیلی زیاد میکنه .

امیدوارم مفید باشه 

شرح دروس مهندسی مواد

شرح دروس مهندسی شیمی

شروح دروس مهندسی عمران

شرح دروس رشته ریاضی

شرح دروس مهندسی کامپیوتر

شرح دروس مهندسی کامپیوتر یه نوع دیگش

شرح دروس مهندسی نقشه برداری از ی دانشگاه عربی

شرح دروس مهندسی برق ( فکر کنم اکثر گرایش ها را داره)


در آخر تشکر میکنم از همه ی دوستانی که برای گرد آوری این مجموعه زحمت کشیدند