مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

قبل از اینکه شروع کنیم!

همونطور که شاید از خیلی افراد شنیده باشید روند اپلای کردن و پذیرش گرفتن یه روند واقعا سخت و طاقت فرساست و مشکلی که برای خیلی از افراد به وجود می آید اینه که به دلیل این پیچیدگی و طولانی بودن ، کم کم انگیزه شون را ازدست میدن و پشت قضیه ول میشه!!

من به تعداد مو های سرم آدم دیدم که میومد پیش من و  میگفت:« فلانی ،من تصمیم گرفتم خارج از کشور ادامه تحصیل بدم حالا باید چکار کنم؟ »

منم کلی وقت میذاشتم براشون و راهنماییشون میکردم ولی بعد از چند ماه که دوباره میدیدمشون میگفتن منصرف شدیم و شرایطش سخت بود و از این حرفا.

خلاصه اینکه افسوس میخوردم  از وقتی که صرف راهنماییشون کرده بودم .

به نظر من این مشکلی که در بالا بهش اشاره کردم اصلا  چیز عجیبی نیست . حالا چرا؟؟

چون این افراد اصلا از همون اول خودشون هم نمیدون چه چیزی میخوان و دنبال چی هستند. یکی واقعا میخواد درس بخونه ، یکی میخواد از سربازی فرار کنه ، یکی میخواد به این بهونه مهاجرت کنه و یه زندگی جدید شروع کنه. و خلاصه هرکسی یه هدفی داره.

پس مثل بقیه ی تصمیم های بزرگ زندگی، شما اول باید هدفتون را مشخص کنید ولی....

 

 

اینجا یه شرط خیلی مهم هست که مخصوص افرادی هست که میخوان برای ارشد اقدام کنند.

شما باید حداکثر 4 سال و نیم و حداقل 3 سال زودتر از زمانی که تصمیم دارید کوله بار سفر را ببندید

و راهی بلاد کفر بشید این تصمیم را گرفته باشید.

یعنی دقیقا از همون موقعی که وارد دانشگاه شدید و میخواید دوره ی لیسانس را شروع کنید.

 یا خیلی با ارفاق میشه زمانی که ترم 3 کارشناسی را شروع کردید.حالا اینکه بعد از تصمیم گیری باید چه مراحلی را طی کنید و چه مسیری را ادامه بدید را  انشاءالله اگر عمری بود و  فرصت داشتم براتون در پست بعدی خواهم نوشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد