مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

مرز های شکسته

من ماجراجویی در جست و جوی گنج هستم

10,000 Hour Rule

بالاخره هر چیزی یک آغازی داره این پست هم اولین پست ما هست در آغازین روز های سال جدید

امیدوارم هرکسی در این سال جدید به اهدافش برسه و نتیجه تلاش ها و زحماتشون را بتونه به سرمنزل مقصود برسونه

یک بحث جالبی که مدتی هست نظر من را به خودش جلب کرده اهمیت تلاش و پشتکار در مقایسه با استعداد ذاتی و هوش هست و اینکه کدوم یک از این عوامل در موفقیت افراد نقش بیشتری داره . این بحث علی الخصوص در بسیاری از شرکت های بزرگ که قصد استخدام نیرو های جدید داشتند مورد بحث قرار گرفت  و مردد بودند که آیا به تست های هوشی که از کارکنان میگیرند وزن بیشتری بدهند یا به سوابق کاری و میزان تلاشگری و پشت کار اون بنده خدا 

اخیرا با کتابی در این زمینه آشنا شدم به اسمoutliers  نوشته ی جناب Malcolm Gladwell  که ایشون در این کتاب مثال هایی از افراد موفق ذکر کردند و روند تکاملی این افراد را از یک مبتدی تا رسیدن به مرحله ی حرفه ای ، دقیقا بررسی کرده و به این سوال اساسی پاسخ دادند .  واقعا حس میکنم در جامعه ی امروز ما و به طور خاص در کشور ما ، افراد روحیه ی تلاشگری و پشت کارشون را ازدست دادند و فقط دنبال کار هایی میرند که زوده بازده و ساده باشه (یواش میگم: دلالی ) و اگر قرار باشه اپسیلون به سلول های خاکستری و ماهیچه ای فشاری وارد کنند بلکه دردی از چهار نفر دیگه دوا کنند یا کاری را شروع کنند که به زیر ساخت های جامعه کمک کنه، به شدت مغزشون فرمان Warning صادر میکنه و به طور همزمان اعضای بدنشون قفل میشه که مگه عقلم کمه که این همه خودم را به دردسر بندازم ، راحت میرم یه مغازه موبایل فروشی باز میکنم و ...بقیه ماجرا . البته نمیخوام به شغلی توهین کنم ولی  واقعا هرچیزی اگر از حدش بگذره تبدیل به یک موضوع مسخره میشه، اینکه در هر کوی و برزن و دشت و دامن یه مغازه موبایل فروشی یا فست فودی ( یا به قولی فست فوتی ) باز شده ، کاملا مشخصه میکنه که شغل های کاذب در جامعه چقدر زیاد شده . شاید این مشکل ریشه در نظام آموزشی یا اقتصادی یا حتی نظام بانگی کشور داشته باشه ولی در هر صورت هرچیزی که هست واقعا سم مهلکی هست که نظام اقتصادی را فلج کرده ( البته این تنها مشکل یا عامل تاثیر گذار هم نیست) و مسئولین باید با سیاست گذاری های درست چاره ای برای این امر بیاندیشند علاوه بر این خودمون هم باید یک تکونی بخوریم و از این اتمسفر بی حال و کسل، خودمون را خارج کنیم 

بالاخره هر چیزی بهایی داره و هیچ کارو هدفی بدون زحمت بدست نمیاد 

اوصیکم به خواندن کتاب Outliers  و تلاش و کوشش

والسلام


P.S: اخیرا متوجه شدم ممکنه لغاتی که انگلیسی در متن نوشتم به ترتیب خودشون در وبسایت ظاهر نشه 

اگه میبینید بعضی از جاها این مشکل وجود داره خودتون در هنگام خواندن تصحیح بفرمایید و اگر از دوستان کسی هست که میدونه راه حلش رو ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایند

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 ساعت 16:58 http://tanhatarintanha.blogsky.com

تا بوده همین بوده یک جمعیت محدود حالا اسمشونو بزاریم الیت جامعه را تکون دادن. از بقیه بهتره ادم انتظاری نداشته باشه هرکی با توجه به توان فکری و ... خودشیک فعالیتی میکنه که تا زمانی که کاذب نباشع به نظرم قابل احترامه.

بله. دقیقا، فقط اگر کاذب نباشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد